Activitat

• 3
  • 4
  • 5
Valoració: 5/5 (1 vots en total)

Gràcies per votar!

Acabes de votar!

El teu vot s'ha canviat, gràcies per votar!

Geocaching

Terreny:
Terreny3
Coordenades decimals: 41.73218    1.51037

Pistes addicionals: Zvpeb 1 ry zéf yyhrag.

Clau de desencriptació per a pistes addicionals
Clau
Aa Bb Cc Dd Ee Ff Gg Hh Ii Jj Kk Ll Mm
Nn Oo Pp Qq Rr Ss Tt Uu Vv Ww Xx Yy Zz

Aquest catxé és el tercer de la sèrie de catxés Un tomb per Calaf:

Us proposem un tomb pels voltants de Calaf: L’Ermita de Sant Sebastià.

Aquesta ermita està situada al turó del mateix nom situat al sud de la vila i fou construïda en agraïment al Sant per haver deslliurat al poble de la pesta negra i, per això, cada any el dia 1 de maig es cel·lebra l’aplec al seu voltant i és motiu de congregació per part de tots els calafins, tant els que actualment viuen a Calaf com els que per diferents motius viuen fora.

El recorregut que us proposem és una volta circular d’uns 5 km amb uns 150 m de desnivell positiu acumulat.Durant el recorregut cal anar recollint una sèrie de pistes, entre elles dos microcatxés.

Podeu deixar el vostre vehicle a les coordenades N 41º 43,931   E 1º 30,622 prop del Casal de Calaf.

Aquí ja podeu prendre nota de la primera pista, ja què a l’altra banda de la carretera just al davant del punt quilomètric 38, a la paret, veureu unes curioses estructures. Són els Esquelets de les crisàlides, de l’artista Albert Casañé (Foto 1). Compteu quantes n’hi ha i serà la pista M.

• M = nombre d'escultures Esquelets de les crisàlides.

Continueu pujant en direcció a Ponts i a les coordenades N 41º 43,985   E 1º 30,551 veureu una nova escultura, Space Time, de l’artista Yuko Kurihara, (Foto 2) on ens caldrà comptar el nombre de cargols que subjecten la base al terra.

• L = nombre de cargols subjecten la base al terra.

Continueu uns 180 m cap amunt fins el trencall just al davant d’una altra escultura: Destrucció-Construcció, de l’artista Agustí Penadés. Agafeu aquest cami asfaltat a esquerra que mena cap a Sant Sebastià passant per davant del cementiri. Després del cementiri la pista asfaltada passa a engravillada. Quan arribeu al pont que passa per damunt de la C-1412, busqueu un micro a la posició N 41º 43,981   E 1º 30,214, que us donarà les pistes JK.

• JK = pista micro pont cementiri. Atenció!!! En aquest micro també hi trobareu la pista T sobre el catxé final de la sèrie Un tomb per Calaf.

Aneu pujant fins el trencall que hi ha a N 41º 43,781   E 1º 30,065 on trobareu un rètol de color taronja (Foto 3), que us donarà les pistes GHI.

• GHI = metres Rètol Anoia Panoràmica.

Continueu pujant pel camí a esquerra fins la posició N 41º 43,689   E 1º 30,136, on trobareu una taula d’orientació (Foto 4). Ens caldrà buscar la següent pista:

• 1DEF = any indicat a la taula.

Uns metres més amunt arribareu a la creu de terme. Al seu peu hi ha un piló. Caldrà que compteu el nombre de lletres A que hi ha. (Atenció que hi ha text a dues bandes!!).

• C = nombre de lletres A piló a peu de la creu de terme.

Continueu cap amunt, agafant a la posició N 41º 43,598   E 1º 30,234 el corriol que puja directe a l’ermita, i a la font amagada hi trobareu el micro 2, a les coordenades N 41º 43,582   E 1º 30,244, que us donarà la pista A.

• A = pista micro 2 font amagada Sant Sebastià. Atenció!!! En aquest micro també hi trobareu la pista Z de la sèrie de catxés Un tomb per Calaf.

Ara sols us falta que aneu al davant de l’ermita i mireu a la façana on veureu un finestral circular sota la campana . Compteu quants barrots hi ha al finestral.

• B = nombre de barrots del finestral circular.

Amb totes aquestes pistes ja podeu obtindre les coordenades del catxé final, aplicant la formula artimètica (sols sumes i restes) següent:

• N 41º 4(F+G),A(M-H)D   E 1º 3(I),(B-l+J)K(C+J+K)
    • A = pista micro 2 font amagada Sant Sebastià.
    • B = nombre de barrots del finestral circular.
    • C = nombre de lletres A piló límit a peu de la creu de terme.
    • 1DEF = any indicat a la taula.
    • GHI = metres Rètol Anoia Panoràmica.
    • JK = pista micro pont cementiri
    • L = nombre de cargols subjecten la base.
    • M = nombre d’escultures Crisàlides.

Al tornar al punt de partida si voleu fer drecera podeu agafar el camí que baixa pel dret just a la creu i que continua pel cami del Pou, fins arribar al punt de la pista L; vigileu però al travessar la C-1412.

Esperem que us agradi aquesta excursió i hagueu conegut una mica més sobre la vila de Calaf.

Comentaris

No hi ha cap comentari. Sigues tu el primer en comentar Geocaching: Una passejada per Calaf III - L'Ermita de Sant Sebastià !

Connecta o crea un compte d'usuari per a comentar.