Alta Anoia / Randonnée pédestre et VTT / Muntanya ''La Còpia de Palomes (837m)''

Senderisme

Muntanya ''La Còpia de Palomes (837m)''

Municipi on comença: Rubió
Municipi on acaba: Rubió

La ruta surt del nord de l'ermita de Sant Martí de Maçana (Rubió), per un camí de grava tranquil i molt poc transitat. Al cap d'uns dos minuts de marxa el camí es divideix en tres, però la ruta continua recte. Després d'uns tres minuts del trencall, passarem per un pontet fet per l'Ajuntament, on s'inicia un altre camí que no s'ha d'agar. Després del pontet es tracta d'anar seguint el camí, en que trobarem un altre desviament a l'esquerra, que tampoc s'ha de seguir, s'ha de continuar recte. Després d'uns 15 minuts del desviament a la masia ''Cal Mateu'', s'arriba a una casa deshabitada al costat del camí anomenada ''Cal Palomes'' (que posa nom a la muntanya). A partir d'allà deixarem el camí principal i ens desviarem a un camí secundari a la dreta (també engravat). El camí començarà a pujar la muntanya fins arribar al capdemunt de la serralada, que des de Cal Palomes, hi ha uns 5 minuts. A partir d'aquell punt el camí es divideix en tres, que el de la dreta es el que porta al cim de la muntanya. A partir d'aquest trencall anirem seguint un camí envoltat de molins de vent. Un cop a l'últim molí, (que des del trencall són 10 minuts), començarem a caminar per un caminet de terra, que, només amb un minut, ja porta al cim de la Còpia de Palomes (837 metres).

Des del cim hi ha unes vistes perfectes de la Serra de Rubió, de la Serralada Pre-litoral i de la muntanya de Montserrat. Per l'altre cantó també s'hi pot veure la Serra de Castelltallat i el Pre-Pirineu.

Aquesta ruta es molt recomanable per famílies amb nens, ja que el camí passa al costat de la Riera de Maçana, per encantadors bosquets de pins, i també perquè hi ha unes vistes perfectes de la Serra de Rubió.

Vèrtex geodèsic, al cim de la Còpia de P

• 3
  • 4
  • 5
Note : 5/5 (1 notes attribuées)

Merci d'avoir participé!

Vous avez déjà noté cette page, vous ne pouvez la noter qu'une fois !

Votre note a été changée, merci