
Descobrint Castellfollit de Riubregós
Comencem la ruta per Castellfollit de Riubregós a la carretera de Pont a l’alçada de l’entrada de Castellfollit, on hi trobarem una plaça coneguda pels seus habitants com la plaça dels bars. Des d’aquí seguirem aquesta carretera direcció Torà. Un cop travessat el pont del riu, agafarem un camí asfaltat que va paral·lel a la carretera i ens porta fins al Priorat de Santa Maria.
Aquest és un Priorat benedictí fundat en el segle XI. Es conserva intacte bona part del temple romànic originari amb una nau coberta amb volta de canó, transsepte amb cimbori i capçalera triabsidada orientada cap a l’est. L’absidiola nord fou substituïda per una capella gòtica. A l’interior del temple es conserven alguns relleus romànics i part d’un monument funerari que reposava sobre lleons d’influència italianitzant.
Seguidament tornarem cap al poble i el travessarem de punta a punta començant pel carrer Sant Roc, seguint per la plaça Major, carrer Major i carrer Raval, els quals són carrerons estrets i costeruts, plens de llegendes i tradicions que han sobreviscut al llarg dels anys i envoltats de cases de pedra tradicionals a la zona.
Al final del carrer Raval seguirem el camí i a uns 500 m del poble trobarem una font que ha guanyat una gran importància en els darrers anys, aquesta s’anomena Font del Raval (o Font Nova) i va ser realitzada per un veí del poble. Anirem seguint el camí el qual ens permet gaudir del paisatge típic de les nostres contrades.
Després d’aproximadament 2 km ens desviarem del camí principal i agafem a mà esquerra una petita baixada que ens porta a la font de l'Auró (o Font de coure), una font natural on podrem reposar una mica per tornar cap al nucli de Castellfollit de Riubregós, tot realitzant el mateix camí de tornada.
Commentaires
%login_link_starAuthentifiez vous ou créez un nouveau compte utilisateur pour commenter.