Alta Anoia / Randonnée pédestre et VTT / Circular Refugi Mas del Tronc- Còpia de Palomes (837 metres).

Senderisme

Circular Refugi Mas del Tronc- Còpia de Palomes (837 metres).

Municipi on comença: Rubió
Municipi on acaba: Rubió

Breu resum de la ruta

Ruta circular que s'inicia al Refugi Mas del Tronc a la part del  darrere, seguint el GR-7 que duu a la carena. Des d'allà s'agafen  diverses pistes i senders que travessen valls, boscos i rius, fins  arribar al cim de la Còpia de Palomes, de 837 metres d'alçada, és el reina de la Serra de Rubió, la muntanya més alta.
Des del cim tant es poden veure les serres costaneres catalanes, com les salvatges muntanyes del Pre-Pirineu.
Allotjament més proper: Refugi Mas del Tronc (652849704)
Durada de la ruta: Dues hores (aprox.)
Distància: 8,75 quilòmetres

Ruta pas a pas

La ruta s'inicia al Refugi del Mas del Tronc, a la part de darrere.

Refugi_Mas_del_tronc

Refugi Mas del Tronc

Agafem el camí que puja la muntanya, que està al darrere del refugi.  Després d'un minut, deixarem aquest camí i girarem a l'esquerra, on un  tros del GR-7 ens durà al capdamunt de la Serra. Un cop a la Serra,  agafarem una pista de grava que seguirà el Parc Eòlic i ens durà al  repetidor, i girarem a la pista de la dreta.

mas 1

Un cop a la serra, ja es veu la muntanya

L'anirem seguint veient unes vistes excepcionals de Montserrat, la  Serralada Pre-litoral i els dies clars, Collserola. Després d'uns 20  minuts de caminar per la pista, ens desviarem cap a una pista secundària  a la dreta, (referència ''Sant Martí de Maçana''). La seguirem uns 15 minuts, i allà, davant la casa de Cal Palomes,  girarem a l'esquerra i n'agafarem una altra, que pujarà fins la carena.

palom,es

Cal Palomes

Després d'arribar al capdamunt, girarem a l'esquerra i seguirem els tres  molins que encara ens falten per recórrer. Quan haguem superat l'últim  molí, ens ficarem per un caminet de terra que, en 2 minuts, ens durà al  cim de la Còpia de Palomes (837 metres), el cim més alt de la Serra de  Rubió.  Des  d'ell podrem gaudir mirant al nord d'unes vistes excepcionals de la  Serra de Castelltallat i la Serra del Cadí, i mirant el sud, de  Montserrat i la Serralada Pre-litoral. Podrem comprovar que hi sóm  perquè veurem el vèrtex geodèsic.

Còpia de Palomes (837 m), arribada al cim.

Imatge2

La Serra de Castelltallat, i la Serra del Cadí

Per baixar, seguirem un petit sender  no gaire bo, que ens durà altre cop a la vall, on tornarem a parar a Cal  Palomes, però seguirem avall per la pista, en direcció Ca l'Escolà i  Cal Mateu. Després de caminar fins arribar al trencall de Ca l'Escolà,  seguirem el camí de la dreta, en direcció Cal Bujons. Un minut després,  trobarem el camí de desmbosc (de terra), que ens durà altre cop al refugi  (indicat).

TRACK DE LA RUTA

<iframe frameBorder="0"  src="http://ca.wikiloc.com/wikiloc/spatialArtifacts.do?event=view&id=7986158&measures=off&title=off&near=off&images=off&maptype=S"  width="500" height="400"></iframe>

Dificultat: Mitja
Distància: 8 Km
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Note : 0/5 (0 notes attribuées)

Merci d'avoir participé!

Vous avez déjà noté cette page, vous ne pouvez la noter qu'une fois !

Votre note a été changée, merci